Auton maalipinta on pääsosin alkuperäinen, mutta sieltä täältä sitä on vuosien mittaan paikkailtu. Itse maalasin uudestaan vain ne kohdat, jotka piti korjata hitsaamalla (VW Seablau 2-komponettimaalilla). Vuosien saatossa auto on saanut päälleen kauniin patinan.
Paint is mostly original but it has been repaired several times during the years. I believe it would polish nicely but I have not tried to do it. I painted only the parts where welding was necessary with correct VW Seablau 2-pack paint. Years have dulled the paint so now it has nice patina look to it.
Etupellistä on ilmeisesti ensimmäinen omistaja korjaillut kiveniskemiä. Ruostevaurioita ei toisella puolella ole, vaan etupelti on kokonaan terve. En ole yrittänyt korjata keulapeltiä, sillä se on osa auton historiaa.
The first owner has tried to repair stonechips. There in no rust or accident damage on the other side (the whole bonnet is rustfree). I have not tried to fix this area. It just gives character to the car 🙂
Kaikki lamput ovat auton alkuperäiset. Kromit ovat hyvässä kunnossa.
All lights are originals. Chrome is in good shape.
Puskurit ovat alkuperäiset saksalaiset VW puskurit hyvässä kromissa nekin.
Bumpers are original German with very good chrome.
Alkuperäiset kahvat hyvässä kromissa. Lukot toimivat samalla avaimella.
Original chrome, one key fits all locks.
Pohjalevy on hyvässä kunnossa ja vaati vain muutaman pienen paikan. Auto on ruostesuojattu ensimmäisen kerran jo uutena.
Floorpan is in very good shape and only a couple of small areas needed welding. It has been protected from rust since new.
Varapyöränkotelon pohja on perinteinen ruostepaikka kuplassa. Tämän korjaamiseen riitti pieni pala metallia saiman kohdalle.
Spare wheel well is typical rust spot in Beetle. This one needed some work but nothing major.
Auton mukana tulee alkuperäinen vararengas Continentalin renkaalla.
I believe this to be the original unused spare wheel.
Nyt autossa on alla kiillotetut repro EMPI 5-puolavanteet. Renkaina edessä 165/65R15 ja takana 185/70R15. Auton alkuperäiset vanteet kuuluvat kauppaan.
The car now sits on EMPI 5-spoke repro wheels with 165/65R15 and 185/70R15 tires. Original wheels come with the car.
Ruostevaurioita autossa oli yllättävän vähän, ottaen huomioon, että sillä on vuosikymmenet ajettu läpi vuoden. Lämpökanavat ovat ehjät ja tuulilasille saakka tulee voimalla kuumaa ilmaa. Vain lämpökanavien pohjat täytyi osittain vaihtaa, samoin osia sisälokasuojien kaarista.
The car had surprisingly little rust issues even tough it has been used all year for many decades. Heater channels are original and hot air comes freely to windshield. Only bottoms of the heater channels had to be partly welded and some bit of inner wings.
Akun pohja on kuplassa toinen perinteinen ruostepaikka. Tässä autossa pohja on edelleen alkuperäinen.
Even the battery tray still has original German metal.
Akku on uusi Exide 6v 77Ah akku. Battery is new Exide 6v 77Ah.
SEURAAVA SIVU: MOOTTORI – NEXT PAGE: ENGINE
EDELLINEN SIVU: SISUSTA – PREVIOUS PAGE: INTERIOR