Tee se itse -jutut
Kaikkiin ajoneuvoihin ei uutta kytkinlevyä tai jarruosia saa kaupan hyllyltä. Silloin osien uudelleenpinnoittaminen voi olla ainoa vaihtoehto saada ajoneuvo takaisin liikenteeseen. Ennen uuden osan ostamista kannattaa ottaa selvää vanhan korjaamisen hinnasta silloinkin, kun uusia osia on saatavilla. Kunnostettu alkuperäinen osa on usein parempi kuin pussillinen uusia jälkituotanto-osia.
[Lue artikkeli]Kuplaprojektin kori on maalattu. Maalareilta saatujen tarjousten perusteella kuplavolkkarin maalaus maksaa noin 4000 euroa. Näyttelykelpoisen maalipinnan hintalappu on kaksinkertainen. Projektikuplan kori maalattiin huomattavasti halvemmalla, mikä myös näkyy lopputuloksessa. Uutta kiiltävää maalipintaa on silti ilo katsella!
[Lue artikkeli]Wheelsin kuplaprojektin toisessa osassa on koritöiden vuoro. Korin peltiosat puhalletaan lasimurskalla. Maalin ja massan alta paljastuvat ruostevauriot korjataan hitsaamalla ja kori lähtee maalattavaksi.
[Lue artikkeli]Moni autoharrastaja ottaa pitkän talven jälkeen autonsa takaisin liikennekäyttöön viimeistään vapuksi. Jotta pitkään odotettu ensimmäinen lenkki ei päättyisi auton tielle jättämiseen, lue nämä 8 vinkkiä.
[Lue artikkeli]Ensivaikutelmat Motonetissa myytävästä automaalaukseen sopivasta Bahco BPHVLP01 maaliruiskusarjasta ja myyntipakkauksen sisällön esittely.
[Lue artikkeli]MIG-hitsauskone on autoharrastajan tallin perustyökalu, jonka hankinta tulee ajankohtaiseksi autoharrastuksen edetessä. Oikein valitulla laitteella hitsaus on helppo oppia ja ruostevaurioiden korjaamisesta tulee mukava osa harrastusta.
[Lue artikkeli]Wheelsin kuplaprojektin ensimmäisessä osassa tutustutaan projektiautoksi hankitun, edelliseltä omistajalta kesken jääneen, 1967 kuplan kuntoon.
[Lue artikkeli]Puhdistussaven käyttö eli savestus on tärkeä osa auton maalipinnan kunnollista puhdistamista.
[Lue artikkeli]- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Seuraava »